Blawg

Sharing Ideas, Inspiring Changes

From a very young age, my parents thankfully introduced me to alternative, non-mainstream culture and art, allowing me to initiate a life of musical exploration that forged me into the individual I am today. I was allowed to explore trends, art, music and literacy that was not promoted through normal means, that eventually lead me to a passion for alternative, specially punk and hardcore music. For me, this music and art scene allowed me to discover myself as a unique individual and understand that not everybody is the same and that everyone might have a different mindset, which translated into respecting others different than me.

Los ticos siempre nos hemos caracterizado por relatar anécdotas o historias tanto propias como ajenas, con el fin de comparar dichos relatos del pasado, con la vida cotidiana de hoy en día. El ámbito legal no se excluye de dicha práctica, ya que es común que en los bufetes, los abogados con amplía trayectoria y experiencia, cuenten abiertamente sobre sus aventuras de jóvenes, y especialmente de cómo era la vida de ellos como asistente, versus como la ven ellos hoy en día.

La legislación y promoción del cumplimiento de la ley, responsabilidad empresarial y de las disposiciones anticorrupción en la región centroamericana es una tendencia que permanecerá y modificara las actuaciones de empresas, abogados y el Estado durante los siguientes años.